tisdag, januari 09, 2007

Småfix och pillerill

Så kommer man till de där små detaljerna som är så vaaansinnigt tråkiga; spackla skarvar, sätta lister, silikona i badrummet etc etc. Sånt som tar skitlång tid att göra och som absolut inte syns! Gäsp. Men det måste ju bara göras. Jag har bokat en giraff till helgen. Alltså inte en som äter skott från högra trädkronor utan en något plastigare modell med sliphuvud som suger upp dammet. Med en sån säger det bara svisch svosch och så har man slipat ett helt rum. Förhoppningsvis. Snart måste röris rycka in och montera upp vår dusch, vi har inte duschat på tre månader, kollegorna börjar klaga...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gud vad ni är duktiga! Vi köpte vårt hus i våras (1 juni) och vi började med köket. Det var rätt skönt att ha det klart, för det tog 4 ggr längre tid än vad vi trodde.. dessutom har vi kvar massor av sånt trist som du nämner..typ små lister och annat. Men vi har klart allting utom ett sovrum, tvättstugan,garaget och badrummet.. jag gruvar mig lite för badrummet. Erat blev toppenfint! Kika gärna in på min blogg och titta på bilder från min renovering.

12:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home