tisdag, september 12, 2006

Här skulle jag...


ha visat en bild på vårt snabbfixade kök som faktiskt var i hyggligt skick. Nu ser det ut så här efter röris framfart... Vi upprepar mantrat "varje ingrepp är ett steg närmare målet". Nu börjar det ändå hända grejer. Igår jobbade 7 pers samtidigt i huset! En fantastisk känsla. Öppningen mellan vardagsrummet och matsalen har vidgats, vilket gjorde att det blev ett helt nytt ljus, taket i v-rummet är bytt och slätt, utfint! Om jag inte vore så förbannat trött skulle jag skriva mer...men...kom ut och kolla i stället!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej vänner,
ser ut som att ni fått upp bra tempo på rivet! Jag står ju i exakt samma situation på jobbet så jag förstår precis hur ni känner. Tillfredställelse att riva men inte lika kul att bära ut till kontainer...Kul med försvunna väggar men vem orkar fixa finliret med de nya avsluten...
Vi är precis klara med första objektet - totalfix på fyra veckor...trött och nöjd.
Hoppas att vi snart har tid att komma ut och hälsa på! Lycka till!
Kram Caroline

4:22 fm  
Anonymous Anonym said...

Vet du att jag fick en get i lysningspresent (1974) som hette Ebbrik (exmaken hette Fredrik). Tyckte mycket om honom ända tills han blev könsmogen och ägnade absolut hela dagarna åt att pinka ner sig själv (vilken stank) och sätta på allt som rörde sig som hade ett litet litet hål någonstans + att han åt upp allt i alla rabatter och alla sk land förutom allt annat som råkade ligga i vägen. Han omvandlades så småningom till små portmonnäer som skickades till det 10-tal vänner som hade den dåliga smaken att skänka oss den på den stora dagen.
Dubbelkram
Ebba

2:35 fm  
Blogger Ebbolita said...

Du menar att du tyckte om geten va och inte Fredrik innan han blev könsmogen? Annars fattar man ju varför det blev skilsmässa! ;) (och det är väl inte helt ok med äktenskap innan mogenheten infaller?)

3:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home